Elektriautoga Intsikurmule – päriselt?


Eelmisel nädalavahetusel toimus eestlastele südamelähedaseks saanud Intsikurmu festival. Enne festivali võttis meiega ühendust Kelli Kuusik, kes soovis elektriautoga sinna sõidu Tallinnast ette võtta. Kelli polnud varem elektriautoga sõitnud. Nädalavahetus ELMO Rent rendiautoga avaldas talle niivõrd muljet, et otsustas meile sellest kogemusest kirjutada. Allpool saad lugeda tema esmase kasutuskogemuse kohta, milles ta toob esile elektriautodega pikki vahemaid sõitmise võimalikkuse ja kummutab pideva laadimisvajaduse müüdi. 

 

Lapsega pikemaks reisiks on autot tarvis – renditeenus?

Juba kaks aastat olen soetanud endale pileti Intsikurmu festivalile ning erinevatel põhjustel minemata jätnud. Küll ei ole kedagi, kellega minna. Küll puudub transport. Sel suvel otsustasin ma elada täiel rinnal ning pseudoprobleeme oma ellu mitte kaasata.

 

Festivalile pilet hangitud, hakkasin uurima, et kuidas ma saan Tallinnast oma 5-aastase, Lelles puhkusel oleva, preiliga Põlvasse festivalile kõige valutumalt. Ainus sobiv plaan tundus olevat loobuda ühest festivali päevast, reisida rongiga Lelle, tulla tagasi pealinna ning alustada uuel hommikul kell 8:21 erinevate bussidega Põlva poole rändamist. Plaan tundus nii õudne, et tagasituleku planeerimisele ei soovinud ma isegi mõelda.

 

Töökaaslased kuulsid mu ohkamist nädala viimasel tööpäeval üpris tihti ning uurisid, mis mind vaevab. Kuuldes mu väga logisevat „master“ plaani, soovitas üks neist mul rendiauto võtta. „Miks mitte,“ mõtlesin ma koheselt. Sirvisin erinevaid autorendi portaale. Vastu vaatasid mulle sealt vaid järgnevad laused: „vabu autosid pole,“; „omanik reageerib 1-2 tööpäeva jooksul,“; “kaskolepingu tõttu saavad autot rentida vaid üle 25-aastased juhilubadega isikud.“ 24-aastane mina soovis autot aga KOHE!

Pikad otsingud ning lootus lõppemas leidsin ma lõpuks ELMO Rendi, mille säravaimaks eeliseks oli kõige lihtsam rendisüsteem, millest ma eales kuulnud olen. Põhimõtteliselt tuleb internetis endale kasutajakonto luua ja sealt auto valida ning siis endale lähim vaba auto kasvõi kohe telefonikõnega avada, et sellega kuhu tahes kihutada.

ELMO Rent pakub nii elektri- kui hübriidautosid. Minu õlal istus aga väike Saatan: „Elektriautoga läbi Lelle Põlvasse – jõuame me üldse kunagi kohale? On teel üldse nii palju laadimispunkte või lõpetame kuskil maanteeserval tühja akuga autoga?“ Helistasin Elmo Rent klienditoe neiule, rääkisin talle oma reisiplaanist ning hirmudest. Teiselpool toru olev naisterahvas mattis maha mu hirmud ning koostöös valisime välja mulle teise Eesti otsa seiklemiseks parima mudeli – Nissan Leafˇi. Jah, pakkuda oleks veel olnud nii pika reisi jaoks ka hübriidauto Toyota Prius, kuid seiklusjanu sai minust võitu ning ma otsustasin kummutada müüdi, et elektriautodega sõites ei saa teha muud kui vaid laadimispunktides istuda.

 

 

Ökonoomsuse sõidud enne lubade kättesaamist elektriautoga

Alustades oma rendisessiooni, sain ma SMSi, kus olid kirjas minu auto asukoht ning kolm tähtsattelefoninumbrit – uste avamise ja sulgemise numbrid ning rendisessiooni lõpetamise number. Mind ootas rendipunktis ees imearmas valge, helesiniste ELMO Rent logodega ja täis akuga elektriautoning reis võis alata.

Elektriautode ümber tiirlev aura on kuidagi nii omamoodi, et ma justkui kehastusin autosse istudesiseenda kõige korralikumaks versiooniks. Kuulasin raadiost jazzi ning selg isegi läks rohkem sirgu kui muidu. Koheselt märkasin ma autos akukoormuse näidikut, mis tekitas minus meeletu hasardi elektrit taastootma hakata.

Nimelt näitas see näidik, kui palju auto elektrit antud hetkel kulutab või hoopis juurde toodab. Koheselt lõi pähe tuluke, et ökonoomsuse sõidud enne päris lubade kätte saamist võiksid justnimelt elektriautodega toimuda.

 

Laadimine ei kestagi igavese aja?

Esimene sihtpunkt oli Rapla, kus plaanisin külastada poodi ning selleks ajaks ka väikese sutsaka voolu masinale sööta. Minu 14-minutilise poeskäigu ajal suutis auto end koguni 18 protsendi võrra laadida. ELMO kiirlaadijasse laadima panemise protsess oli väga lihtne – viibutasin autos oleva kaardiga masina ees, ühendasin auto juhtmega, vajutasin start nuppu ning juba ta laadiski. Eriti vahva oli see, et laadimise eest mina midagi maksma ei pidanud! See on ELMO Rent klientidele tasuta.

Poes käidud, auto samal ajal uuesti 98 protsendini laetud – järgmine peatus Lelle! Seal liitus minuga mu reisikaaslane,   5-aastane Mirtel Maria, kes oli elektriautoga sõitmisest meeletus vaimustuses. Talle oldi lasteaias räägitud, kui palju keskkonnasõbralikumad need on.

Nüüd tuli aga panna paika plaan, kus teeme me esimese tõsise laadimispeatuse.ELMO Rent elektriauto omab endas navigatsioonisüsteemi, milles on ka kõik laadimisjaamad olemas ning võimalik otsida vajadusel endale lähimat punkti. Kuid kuna mina olen läbi ja lõhki Google maps´i usku, siis kasutasin seda oma reisi planeerimiseks ka sel korral.

Õnneks on kõik vajalik info ka selles rakenduses olemas. Sisse tuli lihtsalt trükkida peale marsuudi koostamist otsingusse märksõna „Elmo“ ning äpp lisas kaardile kõik minu teekonna lähistel olevad laadimisjaamad ja juurde ka mitu minutit nendeni jõudmine minu reisile lisab. 

Endalegi imestuseks pidin valima vaid ühe laadimisjaama kogu 244 kilomeetri pikkuse teekonna juures. Valituks sai Põltsamaa ELMO kiirlaadimispunkt.

Auto taas laadijasse ühendatud, näitas masin oodatud 2 tunni asemel tablool, et aku täis laadimiseks kulub vaid 31 minutit. Vot see oli uskumatu uudis. Neid minuteid oleks ma nii või naa enda korda tegemiseks ning wc peatuseks vajanud! Ma sain vaid 2 minutit reaalselt oodata kogu selle protsessi käigus. Kõik oli liiga ilus, et tõsi olla. Sellest sain aru, kui pidin auto vooliku küljest lahti ühendama. Ma ei saanud sellele absoluutselt pihta ning sakutasin kaablit päris pikalt, enne kui  ma lõpuks laadija otsik käes pepuli kukkusin. Jumal tänatud, et murule! Kogu seda protsessi nägi pealt Mirtel Maria, kes ei saanud naeru pidama, kui mind ukerpallitamas nägi.

 

Tuju mõlemal hea, jõudsime me ringiga Tallinnast Põlvasse Intsikurmu festivalile ELMO Rent elektriautoga ja seda vaid kahe laadimisega. Kokku kulutasime me laadimise peale lisaks teekonnale 45 minutit ning 0 lisakilomeetrit. Sõit ise ei võtnud ka kauem aega kui muidu, sest vastupidiselt levinud arvamusele on elektriauto siiski üpris väle sell ning suudab kiirendada ka möödasõitudeks vajaliku jõuga.

 

 

Mida põnevat juhtus meiega aga tagasiteel, sellest juba järgmine kord.

 

 

 

Artikli autor: Kelli Kuusik, ELMO Rent klient, kes kasutas esmakordselt elektriautot ja ELMO Rent lühirenditeenust eelmisel nädalavahetusel 3.-5.augustil.