Tallinn põleb, ei autostub, aga see on põhimõtteliselt üks ja seesama. Miks peaks Tallinnas sõitma oma autoga, kui saab ühistranspordiga ja rattaga? Sest autoga on mugavam. Selge. Võta ja kasuta siis ELMO Rent elektriautot.

Aasta-aastalt kannatab Tallinn üha enam autostumise käes. Ummikutes raisatud aeg ning suurenev keskkonnasaaste on viinud linnajuhid autojuhtidega teatavasse vastasseisu. Autojuhte suunatakse sõbralikult, kuid kindlalt linnasüdamest eemale.

Nii ongi Tallinna magusaimate piirkondade parkimistasud kerkinud Euroopa kõrgeimate sekka ning südalinna olulistele ristmikele on lisandunud ühissõidukirajad – seda paraku ühiskasutatavate sõiduradade arvelt. Linnajuhtide sõnum on selge – autod linnasüdamest välja, autojuhid ühistransporti kasutama!

Liikluspilti vaadates tuleb nentida, et enamik autojuhte ei ole ühistranspordi kasuks otsustanud ning linlaste poolt kirjutatakse iga päev korstnasse tuhandeid ummikus raisatud tunde. Autode arv aga kasvab jõudsalt.

Kui käesoleva sajandi alguses oli Eestis iga kolmanda inimese kohta üks auto, siis tänaseks on auto igal teisel Eesti inimesel. Maanteeameti andmetel on 2018 aasta juuli seisuga Eestis arvel 740 100 sõiduautot.

Ühest küljest peegeldab autostumine ühiskonnas elatustaseme tõusu, teisest küljest toob aga kaasa mitmeid negatiivseid ilminguid nagu ummikud ja keskkonnasaaste, väheliikuvate inimeste põdurast tervisest rääkimata.

Bensiiniorjusest vabaks

Kütuse hind on viimase kolme aastaga kerkinud pea 30% – seega keskmiselt 10% aastas. Kui 2015. aasta alguses võis bensiiniliitri osta hinnaga 0,99 eur, siis täna tuleb selle eest välja käia üle 1,4 eur alla ei jää ka diiselkütus ning hinnatõusule ennustatakse jõudsat lisa.

Üha uusi kõrgusi sihtiv kütusehind ning kasvav keskkonnasaaste asetab üha sagedamini rambivalgusse elektriautod.

Kiiresti arenev tehnoloogia võimaldab elektriautoga sõltuvalt mudelist ühe laadimisega läbida kuni 400 km ning 100 km läbimiseks kulub keskmiselt 1,5 eurot.

Keskmine bensiinimootor (kütusekulu 7l/100 km) nõuab tänaste kütusehindade juures sama distantsi kohta aga ligikaudu 10 eurot.

Kolme euroga autorooli

Ainsa tõrvatilgana lõbusa kiirenduse ja bensiinijaama-vaba sõidu meepotis kummitab särtsuautode krõbe hind. Tegelikult on selle vastu rohtu!

ELMO Rent pakub võimalust kasutada elektriautot alates mõnest minutist kuni igapäevase kasutuseni! Kasutusvalmis on enam kui 30 särtsumasinast koosnev täisautomaatne iseteeninduslik võrgustik.

Rendiprotsess on lihtne: elmorent.ee veebilehel sõlmitud kasutusleping võimaldab edaspidi nii nuti- kui nuputelefoni abil elektriautot rentida ja tagastada.

Nuputelefoniga saab rentimist alustada ja lõpetada kõige harilikumal moel rendiauto uksel olevale automaatvastaja numbrile helistades, nutitelefon võimaldab lisaks helistamisele ka www.elmorent.ee veebilehel asjad korda ajada.

Blanketivabalt, klienditeenindajavabalt, tagatisrahavaba – nii tipptunnil kui öösel kell pool neli. Pooletunnine sõit elektriauto roolis läheb maksma al 2,5 eurot, tunnine sõit al 4 eurot ning pikemad rendiperioodid on veelgi soodsamad.

Rendiautoga ummikutest ühissõidukirajale

Nii on võimalik igal juhiloaomanikul elektriauto tegelik võimekus igapäevaelus mõne euro eest proovile panna – seejuures kütuse eest sentigi maksmata! Et Eesti seaduskord lubab elektriautodel liikluda ühissõidukiradadel, tasub hetkeks mõelda tipptunni ummikutele näteks Pirita teel või Pärnu maantee viaduktil.

Lisaks on Elmo Rendi elektriautode parkimine tasuta nii Tallinna kesklinnas, Tartu A ja B tsoonis kui ka Pärnu linnas.

Küsimus on peamiselt selles, kuivõrd uuendusmeelsed on tänased autojuhid. Ehk teisisõnu – kas akutoitel elektrimootor on bensiini- ja diiselmootorite kõrval tõsiseltvõetav alternatiiv?

Tegelikult peaksid elektriauto sõiduomadused igal paadunud petrolhead´il suu kõrvuni vedama. Mootori ja jõuülekande iseärasused teevad elektriautost sõiduvahendi, mille kiirendus on märkimisväärne (et mitte öelda metsik) ja sõit hiirvaikne.

Auto varustusse kuulub kõik, mida kaasaegse auto puhul normiks peetakse – kliimaseade, navigatsioon, püsikiirusehoidja, parkimisabi jne.

Nii nagu uuendustega kipub olema – seda lihtsalt peab omal nahal proovima. Tegelikult on elektriauto nagu nutitelefon, mida nuppudega mutitelefoni kasutajad esiti vaenasid ning nüüd enam magadeski käest ei pane.

Artikkel Accelerista