Neljapäeval lõppenud regiooni suurimal rohetehnoloogia konverentsil GreenEST Summit demonstreeris ELMO Rent esmakordselt avalikkuse ees oma kaugjuhitava auto tehnoloogiat läbi 4G sidevõrgu. ELMO Rendil õnnestus ka konverentsi kõige ambitsioonikama ja tipptasemel meeskonnaga ettevõtte peaauhind võita, mis anti välja Äriinglite Assosiatsiooni EstBAN ja Advokaadibüroo Triniti poolt. ELMO Rendi asutaja, ning nõukogu esimehe Enn Laansoo, Jr. sõnul tegi ELMO Rent nii öelda peaproovi Transpordiameti ametliku platsitesti läbimiseks.

Kultuurikatla kõrvale ELMO Rendi jaoks ettevalmistatud kinnisesse parklasse oli end vaikselt hiilinud kaugjuhitavaks ehitatud elektriauto Nissan Leaf, mida juhiti läbi 4G sidevõrgu hoones sees asuvast kaugjuhtimispuldist. Auto juhtimiseks üles pandud tehnika kujutas endast rallimängude sõpradele tuttavat rallitooli, -rooli, pedaale ja laia ekraaniga monitori, millest auto kõiki elutähtsaid funktsioone juhiti. Demonstratsioonid läksid niivõrd edukalt, et kaugjuhitavas autos viibiva turvajuhi hoolsa pilgu all lubati kaugjuhimispulti ka mõned entusiastlikud pealtvaatajad.

Enn Laansoo rääkis üritusel kaugjuhtimistehnoloogia lähituleviku väljavaatest lähemalt: “Oleme kaugjuhtimistehnoloogiaga hetkel lõpparenduse faasis, ning planeerime varsti tehnoloogiaga tänavale testima tulla. Lõppkokkuvõttes on kogu asja iva kaugjuhitavalt rendiauto kliendini toimetamine. ELMO Rendi klient saab peatselt äpist valida aja ning koha, kuhu ta rendiautot soovib, ning meie operaator kaugjuhib auto temani. Seejärel saab klient autot ise juhtida ja sõita kuhu soovib – kasvõi maale vanaema juurde. Rendisessiooni lõppedes võtab meie operaator auto kaugjuhitavalt üle, ning toimetab selle järgmise kliendini.”

Konverentsi ambitsioonikaimaks rohetehnoloogia ettevõtteks valitud ELMO Rent on just tegemas ettevalmistusi ka järgmiseks rahastusvooruks. „Positiivne üllatus EstBAN’i näol sobib meile ajaliselt ideaalselt, sest oleme just välismaale sisenemiseks Nasdaq’ile järgmist vooru ettevalmistamas ja EstBAN kogemus, ning võrgustik aitab meil kindlasti parimad rahastusega seotud otsused teha,“ lisas Laansoo.

Tegelikult on ELMO Rendil auto tasuta kliendini toimetamise teenus juba täna väljas. Ainukene vahe on selles, et hetkel sõidab operaator rendiauto tellinud inimese juurde tavapäraselt, ehk ise autot juhtides. Uue kaugjuhtiva tehnoloogia kasutusele võtmisega vähendatakse auto ettetoomise kulu ja suurendatakse auto kasutuse efektiivust, mis loob ELMO Rendile arvestava konkurentsieelise uutele turgudele sisenemiseks. Laansoo sõnul on inimesed juba kuu ajaga alates uue teenuse lanseerimisest rendiauto kohale toomise võimaluse hästi vastu võtnud, ning näeb kaugjuhtimistehnoloogia turule toomisel kiiret üleminekut juba olemasoleva kliendibaasi teenindamiseks.

“Platsitesti peaproovi testkilomeetrite käigus tulid välja ka esimesed kitsaskohad, mis aitab meil kaugjuhitavat tehnoloogiat edasi seadistada. Näiteks kaugjuht vajab püsivat heliühendust autosalongiga, et tunnetada paremini autoga toimuvat ning päikesepaiste korral paari kaamera pildi kvaliteet langes. Aga sideühenduse viivitus oli oodatust madalam ning auto kõik funktsioonid töötasid laitmatult,“ kommenteeris rahulolevalt kahe päevase testi tulemusi ELMO Rendi kommunikatsioonijuht Daniel Toode.

Täpsemalt toimunud sündmuste kohta leiab kajastust siit https://www.facebook.com/elmorent2.0
Nasdaq Baltic First North alternatiivbörsil kaubeldav ELMO Rent on üks esimesi elektriautode rendifirmasid maailmas, kes on arendanud välja ka oma kaugjuhitava auto ja kontrolleri tehnoloogiad. ELMO Rent on ka vastutustundliku kvaliteedimärgisega pärjatud ettevõte