ELMO Rendi kaugjuhitav elektriauto läbis edukalt transpordiameti platsitesti esimese etapi
ELMO Rendi arendatavat kaugjuhitavat tehnoloogiat kasutav elektriauto läbis edukalt transpordiameti ametliku platsitesti esimese etapi. Teise etapi läbimisel on sõiduk valmis tänavatestideks.
Sõiduki kaugjuhitav tehnoloogia võimaldab elektriauto kliendini toimetada ja vajadusel ümber parkida ilma juhi füüsilise kohalviibimiseta masinas. Ligi kolm tundi kestnud testil pidi masin kaugjuhitavalt läbima näiteks kaheksakujulise trajektoori, tagurdama parkimiskohale, tegema äkkpidurduse, läbima aeglasel kiirusel viie koonusega slaalomi ning muid ülesandeid. Platsitesti teiseks etapiks on platsil ringristmiku läbimine ning suuremal kiirusel slaalomi sõit.
“Oleme tavaelus elementaarsena tunduvast auto juhtimisest päris palju õppinud ja aru saanud, kuidas mõjutab erinevate meelte kasutamine juhi otsuseid roolis. Kaugjuhitav auto peab sõitma tavaliikluses turvajuhita minimaalselt kiirusel 25km/h ja et see oleks turvaline ning ohtutu, teeme kõik endast oleneva. Näiteks helide kuulmine aitab kaugjuhil paremini liiklust ning auto toimimist tunnetada, kuna rohkem tagasisidet juhtpuldis tähendab paremaid liiklusotsuseid ja kiiremat reageerimist. Seetõttu on järgmine kuid pisike tehnoloogiline lisaarendus luua kaugjuhile pidev heliühendus autos ja autost väljas toimuvaga,“ ütles testil osalenud ELMO Rendi asutaja ja nõukogu esimees Enn Laansoo, Jr.
Transpordiametilt saadud tagasiside alusel on kaugjuhitava ELMO Rendi Nissan Leaf ümberehitus lahendatud tehniliselt hästi ning säilinud ka kõik auto põhifunktsioonid.
„Meil oli väga hea koostöö transpordiametiga erinevate stsenaariumite läbimängimisel, mis on meile väärtuslik praktiline kogemus ja hädavajalik samm tänavale liikumisel. Näiteks olime jõudnud järeldusele, et kaugjuht on kõige teravam kuni 60 minutit kestval sõidul. Transpordiametilt saime aga väärtuslikku tagasisidet, muuhulgas et teised kaugjuhtiva tehnoloogia arendajad vahetavad juhte iga 25 minuti tagant. Selline avatud kaasamõtlemine on ülimalt tähtis nii ELMO Rendile kui ka kogu kaugjuhtivate ja isesõitvate tehnoloogia arendamise tulevikule Eestis,“ lisas Laansoo.
Kaugjuhitava sõiduki tehnoloogia on juba eos arendatud ilma turvajuhita toimimiseks, eesmärgiga sõidukid kohe pärast tänavatesti läbimist igapäevasesse jagamisärisse tuua. ELMO Rent pakub juba praegu tasuta auto ukse ette toomise teenust, mis täna toimib veel manuaalselt operaatorite poolt, peatselt aga kaugjuhitava tehnoloogiaga distantsilt.
Lühivideo platsitestist: https://youtu.be/GJa9L_cSv3I
Pildimaterjal: https://www.dropbox.com/sh/vxjyei3123cgz6e/AAA0yiJocQ00bhRmfShmLCnCa?dl=0